הכנת הרצאה (בשילוב מצגת!)

הכנת הרצאה מנצחת להעברת ידע ומסרים ולרתק את הקהל ...

הכנת הרצאה - להעברת מסרים וידע - מיכל ליטבק

הכנת הרצאה שתמצב אתכם כאוטוריטת ידע, לחשיפה ולהבאת קהלים.

הרצאה היא שיתוף של רעיון או מסר בזמן קצר כאשר השימוש במילים הוא הכלי באמצעותו הנושא מועבר לצופים או המאזינים.

למעשה, הרצאה היא סיפור שאתם מספרים במשך זמן קצר יחסית (לרוב עד שעה וחצי) ומעבירים אותו ברצף. ההרצאה יכולה להיות מול קהל מצומצם בסלון, מול מאות אנשים באולם כנסים, בזום ואף מוקלטת מראש.

הדבר החשוב בהרצאה שאתם מעבירים הוא שיהיה לה מסר. רק להרצות על נושא מסוים, מעניין ככל שיהיה עם מצגת המכילה חומרים מרתקים אבל לא להביא מסר – מוריד מערכה של ההרצאה. את המסר השומעים יזכרו וזהו הערך הגבוה ביותר שתוכלו להעביר להם. בסופה של ההרצאה יש להביא "הוכחה" לאמיתות המסר על ידי סיכום ההרצאה.

בהרצאות יש מונולוג ויכולה להיווצר גם אינטראקציה עם הקהל במובן של דו-שיח במהלך ההרצאה: פניה לקהל, קבלת שאלות מהקהל ומתן מענה.

כדי לשמור על ערנות הקהל ולתת עניין, מעבר למונולוג, יש להוסיף אלמנטים מושכים שישמרו על רמת עניין גבוהה בקרב הקהל כגון: שילוב סרטונים, הפעלות ואפילו בדיחות.  לכן, להרצאה יש להכין סטוריבורד ומומלץ להוסיף מצגת תומכת שתכיל את התכנים המרכזיים.

בתהליך הכנת ההרצאה נבצע איפיון מלא לזיהוי המטרות של המרצה ושל הקהל, פיצוח מסרים, נכין סטוריבורד, נפתח את מקטעי ההרצאה בהתאם למשך, נוסיף אלמנטים מעוררי עניין ואפילו מצגת נלוות שתשרת אתכם ותוסיף עניין לקהל.

ניתן לקבל שירות במסגרת "מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה"

סוגים של הרצאות

הרצאות פרונטליות הן הרצאות המועברות מול קהל חי באולם, בחדר ישיבות ואפילו בסלון.

יש בהן מונולוג ויש גם אינטראקציה עם הקהל.
בהרצאות מסוג זה חשוב להוסיף אלמנטים מושכים שישמרו על רמת עניין גבוהה בקרב הקהל כגון: שילוב סרטונים, הפעלות ואפילו בדיחות.

בהרצאות שתוכננו והוקלטו באופן מקצועי ניתן לעשות שימוש כאלמנט לחשיפה ולהעברת ידע באתר, בערוץ יו-טיוב, בפייסבוק וגם בפלטפורמות ייעודיות למכירת קורסים והרצאות.

וכן, גם ההרצאות מוקלטת יכולות גם לשמש כהכנסה פסיבית למרצה.

הרצאה באונליין או וובינר (שילוב המילים WEB שמשמעותו רשת והמילה SEMINAR שמשמעותה סמינר או הרצאה) מיועדת להעברת ידע באמצעות שידור חי אינטרנטי. פעמים רבות, מלבד העברת ידע, ההרצאות מחביאות בתוכן מטרה עסקית והיא למנף מכירות של מוצר נוסף ויקר יותר של המרצה (קורס מורחב, שירות, מוצר וכד'). 

בשיעור קצר או הרצאה הקהל צופה ומאזין מכל מקום ובאמצעות כל מכשיר המחובר לרשת. בניגוד להרצאה מוקלטת, בהרצאה אונליין  יש למשתתפים יכולת לשאול שאלות ולקבל מענה מהמרצה באופן מיידי או בסיום ההרצאה.

שירותים להכנת הרצאות

ניתן לקבל שירות במסגרת "מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה" – השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף

הכנת הרצאה

מיכל ליטבק - מצגות להרצאות וכנסים

שירות מקיף לבניית הרצאה מושקעת ומעשירה, שתעניק לשומעים ערך ותגרום למרצה להיראות כמקצועי החל משלב הרעיון, דרך חידוד המסר, זיהוי קהל היעד, בניית הסטוריבורד והתכנים ועד בניית מצגת מרשימה ותואמת.

אנו נקפיד שהתכנים הנבחרים יהיו תואמים למסר שהוגדר ושהמסר משולב בחוט מקשר לאורך כל ההרצאה.

הכנת מצגת להרצאה

מצגות מקצועיות - עימוד תכנים במצגת

למצגת להרצאה יש כללים ייחודיים:
הכלל חשוב ביותר הוא לתמוך במסר המרכזי ולהעביר אותו. הכלל השני הוא שהמצגת לא תחליף את המרצה אלא תלווה אותו ותסייע לו להעביר את המסר. הכלל השלישי: המצגת תספק עניין במקומות אותם מעוניין המרצה להדגיש. 

יש לכם הרצאה מוכנה?
אנו נסייע לכם לחזק את ההרצאה ולתמוך בה על ידי יצירת מצגת מושכת ומקצועית, שתשאיר לקהל, ביחד עם התכנים שאתם מביאים, חוויה אותה יזכרו גם בתום ההרצאה.

מעוניינים ללמוד לבנות מצגת מרשימה ומעוצבת להרצאה באופן עצמאי?

קורס דיגיטלי "7 השלבים לבניית מצגת מנצחת" ללימוד אישי לבניית מצגות מקצועיות מהרעיון ועד העיצוב וההצגה, בפורמט למידה צעד – אחד – צעד, גם עבור קורסים דיגיטליים.

דילוג לתוכן