בניית מצגות מקצועיות

מצגת מרשימה ומדויקת היא פנים נוספות לעסק שלכם...

ניתן לקבל שירות במסגרת "מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה".

על התהליך לבניית מצגת (או השבחת מצגת קיימת)

מצגת איכותית היא נכס. בדיוק כמו אתר, כמו פייסבוק, כמו חשבון אינסטגרם... בין אם מדובר במצגת למשקיעים כשהמטרה היא גיוס הון, בין אם מצגת עסקית להצגת ההישגים שלכם ובין אם מצגת שיווקית כשהמטרה היא להשיג לקוחות, המצגת משמשת ככלי לתמיכה במציג.  תפקידה לסייע בהעברת מסרים, להעשיר את ההרצאה או ההדרכה ולספק מידע ועניין. מצגת טובה מעבירה מסר ומביאה נקודת מבט חזקה ומשכנעת, הנתמכת בהוכחות המלוות אותה לכל אורכה. מצגת כזו היא נכס נוסף לעסק שלכם. מצגת היא לא סתם "קובץ" ובטח לא ספר. לכן, אין להעמיס בה כמויות של טקסטים. את המסר יש להעביר בצורה מדויקת וממוקדת כאשר המידע מזוקק מתוך כלל החומרים ומועבר באופן מושך וויזואלי. הכנת מצגות, החל משלב הכתיבה ועד שלב העיצוב צריכה להתבצע מתוך הבנה מעמיקה של התכנית תוך ביצוע כתיבה איכותית ובשילוב ניסיון והכרות מקצועית עם הכלים להכנת המצגות. כדי שמצגת תשיג את המטרה חייבים להתחיל בהכנת תכנים ותכנון ורק בהמשך להלביש את הגרפיקה וההנפשות.

סוגי מצגות

מצגת שהיא הפנים של היזם והמיזם
מצגות למשקיעים הן מצגות אותן מציגים יזמים למשקיעים והן מיועדת לעניין אותם בכדי להשיג את ההון הדרוש למימון המיזם.
למה חשוב להשקיע במצגת מקצועית ואיכותית?
ברוב המקרים, החיבור הראשון בין היזם למשקיעים הוא באמצעות המצגת, בין אם הוא מציג אותה או שולח אותה. מצגת למשקיעים היא הפנים של היזם והמיזם.
מצגת חובבנית, מבולבלת, לא מקצועית, עמוסה מידי או ארוכה מידי וכזו שחסר בה מידע – לא תשחק לידי היזם המחפש משקיעים. נהפוך הוא – היא עלולה לפגוע בו.
מצגת מקצועית למשקיעים, שכוללת את כל התכולה הנדרשת, בסדר הנכון ובמראה המתאים היא קלף מנצח ומוצר איתו היזם יכול ללכת מפגישה לפגישה, להעביר את המסר ולבסוף גם להשיג את ההון הדרוש לו.

מצגות עסקיות שהן הפנים המקצועיות שלכם ושל העסק שלכם

למה משמשות מצגות עסקיות?
הקטגוריה הרחבה של מצגות עסקיות מכילה מצגות שיש להן מטרה עסקית מוגדרת ומיועדות למנהלים ובעלי עסקים ואף לצוות העובדים שלכם.
מצגות עסקיות יכולות להיות:
מצגות פנים חברתיות כמו מצגות רבעוניות
מצגות סיכום שנה
מצגות למנהלים (executive)
מצגות לצוות העובדים
מצגות לפגישות עסקיות
מצגות לתכנית שנתית או תכנית עסקית
מצגות אסטרטגיה או להעברת רעיונות
מצגות לסקירה כללית
מצגות לכל מטרה עסקית אחרת

 

מצגות תדמית הן נכס דיגיטלי המניע לפעולה
למה משמשות מצגות שיווקיות?

מצגות שיווקיות ומצגות תדמית הן "סוג" של מצגות עסקיות אבל יש להן מטרה ברורה:
אלו מצגות שבאות להציג את המוצרים והעסק שלכם בצורה מרהיבה ומושכת בכדי להניע לקוחות לפעולה, שבסופה ירכשו מכם.
מצגת שיווקית טובה היא אחד מוצר שמשמש את העסק לפעולת המכירה, בדיוק כמו כל נכס דיגיטלי אחר.
מצגות שיווקיות ומצגות תדמית יציגו את העסק, בעלי העסק, מוצרי העסק ואת היתרונות של המוצרים / השירות.

מצגת שתוצג בהרצאה או כנס צריכה ללוות את ההרצאה לכל אורכה, מתחילתה ועד סופה. עם זאת, היא משמשת למרצה ככלי נלווה בלבד.
היא צריכה לתת דגשים, להרשים, להעביר תחושות ומידע ולספק רושם נוסף ואפילו לחשמל את הקהל, אבל היא בהחלט לא באה במקום המרצה ולא משמשת כדי להחליף אותו.
למצגת שתלווה הרצאה יהיה מבנה התואם בדיוק את מבנה ההרצאה והיא תבנה על פי כל חלקי ההרצאה: הפתיח, המסר, התוכן והסיום.
מצגת להרצאה תכיל, במידת הצורך, חומרים לתרגול ולהפעלת הקהל.
מהם האתגרים במצגות להרצאות וכנסים?
המרצה הוא במוקד הבמה! חשוב להקפיד שהמצגת לא תשתלט ותחליף את המרצה וגם…

מצגות להדרכות, קורסים וסדנאות מסייעות בידי המנחה או המדריך להעביר את הידע ויכולות להכיל מידע רב מאוד.
תכולת המצגת להדרכה נקבעת על פי נושא ההדרכה אבל תהיה בנויה במבנה של פרקים ושיעורים ותוביל את הלומדים צעד – צעד עד לרכישת כל הידע, כפי שהוגדר במסגרת אותה הדרכה.
בניגוד למצגות להרצאות שבאות לתמוך בהרצאה במקומות בהם נדרש לשים דגש ובניגוד למצגות ממוקדות למשקיעים, מצגות להדרכות הן מצגות מזן אחר לגמרי, בעלות אופי שונה ואפילו אורך ונפח שונים. אם במצגות עסקיות יש להגביל ולצמצם את מספר השקפים, כאן כמות השקפים כאן אינה מוגבלת ואורך המצגת תלוי בכמות המידע.
שוני נוסף הוא שבמצגת למטרת הדרכה יש מקום להוסיף טקסטים מעשירים, אבל גם כאן חשוב לשמור על כללי הנראות הנכונים וככל שניתן עדיף להמחיש את החומרים באופן ויזואלי ולא טקסטואלי, שכן טקסטים ארוכים עשויים לייגע ולהסיט את הפוקוס של הקהל מהמרצה לטובת קריאה והעתקה.

לעומת הדרכה פרונטלית, בה המצגת משמשת להעשרה ותמיכה במנחה, בהדרכה מקוונת (מוכרת גם כקורס מוקלט או קורס דיגיטלי) המצגת משחקת תפקיד מרכזי והיא נמצאת בחזית ההדרכה ולא המנחה.
מצגות לקורסים דיגיטליים הן הפנים של המרצה בקורס המוקלט. המצגת היא ה-Front End שלכם וצריכה להעביר את הידע בצורה המושכת ביותר והממוקדת ביותר האפשרית.
מצגת להדרכה מקוונת צריכה לספק לצופים בה על גבי המסך ידע ותוכן איכותי במעטפת מעניינת, מרתקת ומושכת אבל אחידה ולא מתישה.
מהי התכולה של מצגת לקורס מקוון?
בדיוק כמו בקורס פרונטלי, מצגת להדרכה מקוונת צריכה להיות בנויה על פי סדר לוגי וכרונולוגי של פרקים ושיעורים.
עליה ללוות את ההדרכה לכל אורכה החל מהפתיח ועד הסגיר ולשלב בתוכה דוגמאות תומכות להעשרה ולתרגול מעשי.
מצגת לקורס דיגיטלי תוקלט לבסוף כסרטון ולכן עליה להכיל תמונות ואנימציות ומעט טקסטים.

סוגי מצגות

שירותים לבניית והשבחת מצגות

ניתן לקבל שירות במסגרת "מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה" – השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף

מיכל ליטבק - פיתוח קורסים דיגיטליים

בניית מצגת

נדרשת לכם מצגת אבל אין לכם אפילו שלד? או שיש לכם אחת אבל היא ממש לא משדרת מקצועיות?

אנו נעבוד יחד איתכם לחדד את המסר, נדייק את קהל היעד, נגדיר את התכולה הנדרשת ונכוון אתכם לאיסוף חומרים המתאימים.
בהמשך נזקק ונארגן את התכנים, נבנה את גוף המצגת ונלביש עליה עיצוב מרשים.

בסופו של התהליך תהיה ברשותכם מצגת מקצועית, מרשימה, מדויקת וכמובן מעוצבת.

מיכל ליטבק - חבילת יעוץ מלאה

השבחת מצגת קיימת

יש לכם מצגת מוכנה אבל משעממת מידי?
עמוסה בטקסטים?
לאחר זיקוק ודיוק התכנים נארגן את המצגת מחדש, נכין טמפלט מעוצב וממותג במראה חדשני, נוסיף אלמנטים מרשימים ותקבלו מוצר חדש שישרת אתכם וישיג עבורכם את המטרות.

רוצים ללמוד לבנות מצגות מקצועיות ומדויקות להדרכות? צפו בקורס דיגיטלי "7 השלבים לבניית מצגת מנצחת"

מעוניינים בשירות לבניית או השבחת מצגת?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר למידע נוסף

תוכלו למצוא אותנו: