על ההבדל שבין מצגת לקורס פרונטלי וקורס דיגיטלי
ממצגת טקסטואלית למצגת ויזואלית
מאת: מיכל ליטבק - סל מוצרי תוכן למינוף העסק - יעוץ | הדרכות | פיתוח
פעמים רבות לקוחות, שבאים להקליט אצלי קורס דיגיטלי אומרים לי: "על מצגת לא צריך לעבוד, כבר יש לי מצגת מקורס פרונטלי שאני מעביר".
אז, ברוב המקרים, ולאחר בחינת המצגת המסקנה היא שהמצגת לא מתאימה.
אז למה השוני בין המצגות גם עבור אותה הדרכה בדיוק?
בקורס פרונטלי יש לנו חלוקה ואיזון בין המצגת לבין המנחה. לפעמים אנחנו מתמקדים במנחה ולפעמים במצגת. בקורס כזה למצגת יש מספר מטרות:
- היא מסייעת למנחה לזכור את החומרים שעליו ללמד.
- היא מסייעת ללומדים להטמעת החומר.
מצגת כזו עשויה להיות עמוסה בטקסטים.
אומנם עליה להיות מעוצבת, ממותגת, נעימה לעין, בעלת קו עיצובי אחיד, כמות הטקסט והבולטים צריכה להיות סבירה, יש להוסיף תמונות ואייקונים לעניין אבל היא יכולה להכיל כמות טקסטים רבה.
לא כך כאשר באים להכין מצגת לקורס דיגיטלי באותו נושא בדיוק. בקורס דיגיטלי בפורמט לכידת מסך, כאשר המצגת מוקלטת בוידאו, המצגת היא המרכז והיא חייבת לעורר עניין.
לקרוא טקסטים ארוכים ומייגעים שאותם המנחה מקריא – זה פשוט לא מעניין.
לקרוא טקסטים ארוכים ומייגעים שאותם המנחה מציג אבל מדבר עליהם במילים אחרות – זה מבלבל!
במצגת כזו, חשוב להפחית את כמות הטקסטים ולהוסיף יותר מידע באופן ויזואלי: יותר תמונות, יותר אייקונים ויותר הנפשות. אומנם גם זה במידה אבל קצת תנועה על המסך תעורר את הצופים.
המנחה אינו צריך לחשוש שישכח את החומרים או ש"יחטוף בלקאאוט" כיוון שעבור ההקלטה ניתן להכין דפים עם טקסטים מלאים או לפחות נקודות ללימוד כך המסך מקליט את המצגת בעוד המנחה משתמש בטקסטים שמוכנים בצד.
אז כאשר אתם באים להכין מצגת לקורס דיגיטלי, אל תיקחו את המצגת שלכם מהקורס הפרונטלי כפי שהיא. השקיעו בהמרת המצגת ממצגת טקסטואלית למצגת ויזואלית.